2024.06.03-07. - Erdei iskola - Szanda

A hétfői napon, már a délelőtt folyamán szerencsésen megérkeztünk Szandára, a Szandavári Diáktáborba. Elfoglaltuk az átmeneti szálláshelyünket, majd kis körbenézés és ebéd után indult is a program. Már az első nap lehetőséget kaptunk bekukkantani a helyi lakosok életébe, ugyanis falukutatási vetélkedővel indítottuk a heti programjainkat. A vetélkedő során betekintést nyerhettünk a környékről és annak történetéről is. A délután hátralévő részét a falukutatás folyamán szerzett érdekességek összegzésével és kérdés - válasz kereséssel, az estét pedig moziesttel zártuk.

Kedden, egy kis tornával indítottuk a napot, majd rövid sétát tettünk a faluban. A délelőtt folyamán kipróbáltuk az íjászkodást is, mely során különböző állatokat célozhattunk meg. Ebéd után néhány játékos feladatlap megfejtése után kis kincsvadászatot tartottunk a parkban, majd meglátogattuk a helyi vadászati múzeumot is. Az esti órákban elsétáltunk a pincékhez, majd szabad játékokkal zártuk a napot.

A harmadik napon, szerdán, a reggeli után elindultunk a Kiss tanyára, ahol nagyon sok állatkával ismerkedhettünk meg. A házigazda is, és az állatai is nagy szeretettel fogadtak minket. Ebéd után újra útra keltünk, mégpedig Szanda várához. Az utunk igazán kalandosra sikeredett, ugyanis nem mindennapi gépjármű utaztatással kedveskedtek nekünk a helyiek. Persze, a túrázás sem maradt el, mely során mindenki sikeresen teljesített. A várhoz felérve csodálatos panorámában volt részünk. Az estét sétával összekötött vadles látogatással fejeztük be.

A csütörtök délelőttünk nagy részét lovaglással töltöttük el, amely során Attila bácsi szolgált nekünk információkkal a lovakról. Ebéd után sem tudtunk elszakadni az állatoktól, ugyanis Csika és Szikra mindenki szívébe belopta magát. A délutánt az elmúlt napok összegzésével, kiértékelésével és a programok felelevenítésével töltöttük ki. Ennek végeztével pedig ügyességi játékokat tartottunk az udvaron. Az esti órákban megtartottuk a ,,Ki mit tud?"-ot, melyet tábortűzzel, sütögetéssel, tánccal zártuk.

Végül elérkeztünk az utolsó, azaz a pénteki napunkhoz is. Reggeli és pakolás után el is indultunk, de nem hazafelé, hanem Hollókő felé vettük az irányt. Sétálgattunk a világörökségi kis faluban, fagyiztunk is a nagy melegben és bevásároltunk a macskaköves utcák üzleteiben. Rengeteg élménnyel gazdagodtunk a hét folyamán, melyek egy életre megmaradnak emlékeinkben.